Pikaluistelijoilla maailmancupin finaali Salt Lake Cityssä

Pikaluistelijoiden kausi huipentuu kahteen tärkeään kilpailuun. Tällä viikolla perjantaina ja lauantaina luistellaan Salt Lake Cityssä maailmancupin finaali ja seuraavalla viikolla käynnistyvät matkakohtaiset MM-kilpailut Vancouverin olympia-areenalla Richmondissa.

Mc-finaalissa nähdään kaksi suomalaisluistelijaa. Mika Poutala on mukana 100 metrillä, 500 metrillä ja 1000 metrillä. Hänen lisäkseen Pasi Koskela otti toiseksi viimeisessä maailmancupin kilpailussa paikan itselleen 500 metrillä. Poutala on 500 metrillä maailmancupin tilastossa ennen finaalia kolmantena.

– Tästä on tulossa mielenkiintoinen, mutta samalla vähän arvoituksellinen kilpailu. Sprinttereillä on ollut pitkä kilpailutauko ja pääkilpailu eli MM:t ovat viikon päästä. Olosuhteet ovat täällä taas sitä luokkaa, että saamme nähdä kovia aikoja. Jää on huippukunnossa. Mika puolustaa kolmatta sijaansa maailmancupissa ja Pasi pyrkii varmistamaan paikkansa MM-jäälle. Siinä on meidän tärkeimmät tehtävät täällä Salt Lake Cityssä, kertoi päävalmentaja Janne Hänninen.

Pikaluistelun maailmancupin finaali Salt Lake Cityssä:

Suomalaiset (Suomen aikaa):

pe 6.3. klo 21.30

500 m, miehet (Pasi Koskela, Mika Poutala)

la 7.3. klo 21.30

1000 m, miehet (Mika Poutala)
100 m, miehet (Mika Poutala)