Tuusulanjärven luistelumaraton, Orange Tour Finland, tulevana viikonloppuna

Tulevana viikonloppuna luistellaan Tuusulanjärvellä järjestyksessään toinen kansainvälinen luistelumaraton Orange Tour Finland 2009. Maraton on myös Tour de Skate -järvenjääkilpailujen viimeinen osakilpailu tänä talvena.

Tuusulanjärven luistelumaratonin päämatkojen 85 km:n ja 50 km:n lisäksi luistellaan lyhyempi ja avoin luokka 17 km, joka on tarkoitettu kaikille kuntoilijoille, matkaluistelijoille, retkiluistelijoille ynnä muille luistelun harrastajille.

Kisakeskuksena toimii järvenpääläinen ravintola Huili kaupungin rannassa. Tuusulan kunnan ja Järvenpään kaupungin liikuntatointen mukaan Tuusulanjärven 17 km:n pituiset luisteluradat ovat käytettävissä ensi sunnuntaina.

Etelä-Suomen ainoalle luistelumaratonille odotetaan saapuvaksi luistelun harrastajia laajalti Suomesta sekä useita hollantilaisia maratoonareita kuten maaliskuussa 2007. Lisätietoa luistelumaratonista saa Suomen Luisteluliiton internet-sivuilta www.luisteluliitto.fi sekä www.htl.fi .

Kilpailun pääjärjestäjät ovat Helsingin Työväen Luistelijat (HTL ry) ja Matkaluistelijat ry. Kilpailunjohtajina toimivat Pekka Pajunen ja Maarten Odde de Bonniot.

Tapahtumatiedot

Lisätietoja: Pekka Pajunen, puh. 050 585 7800 , pekkapajunen@kolumbus.fi