Junioreiden MM-kilpailut päätökseen

Junioreiden MM-kilpailuiden päätöspäivänä ohjelmassa oli naisten 500 metrin toinen luistelu, miesten 1000 metriä ja Team Pursuit.

Saana Hyttinen luisteli 500 metrin kokonaiskilpailussa sijalle 9 ajoin 42,07 ja 42,63. Matkan voiton vei Venäjän Olga Fatkulina. Hopea matkasin Koreaan Jee-Min Ahnin mukana ja pronssi Japaniin Yukana Nishinan matkassa.

Miesten 1000 metrillä Juho Jääskeläinen oli 26:s (1.17,77) ja Tommi Pulli 29:s (1.18,59). Matka kolmen kärki oli Jonathan Kuck, USA (1.12,43), Roman Kretsj, Kazakstan (1.12,70) ja Mitchell Whitmore, USA (1.12,80).

Suomen joukkueet osallistuivat myös Team Pursuitiin. Naisten joukkue Saana Hyttinen, Laura Koriseva ja Elina Risku paransivat syksyllä nuorten maailmancupissa Inzellissä luistelua Team Pursuit –ennätystä ajalla 3.38,11. Aika parani lähes kaksi kymmenystä. Naisten joukkue sijoittui sijalle 14. Miesten joukkue Tommi Pulli, Niko Räsänen ja Juho Jääskeläinen oli kisassa 13:s. Molemmissa sarjoissa voiton vei Hollannin joukkue.

Tulokset Saksan liiton sivuilla