Niko Räsäselle paras suomalaissijoitus junioreiden MM-kilpailuissa

Niko Räsänen nappasi junioreiden MM-kilpailuissa 5000 metrin matkamestaruuskilpailussa sijan 18, joka on Suomen joukkueen paras kahden kilpailupäivän aikana. Sijaluku irtosi Räsäsen ennätysajalla 7.17,26. Kun mestaruuden vei Hollannin Koen Verweij ajalla 6.47,54.

1500 metrillä Räsänen oli lähellä omaa ennätystään ajalla 1.56,84, joka riitti matkan matkakohtaisessa kilpailussa sijaan 20. Matkan voitti hollantilainen Pim Cazemier ajalla 1.52,66.

Suomen joukkueesta omiin ennätyksiinsä nähden Juho Jääskeläinen loisti luistellen lähes joka matkalla ennätyksensä.

Yhteispistekilpailuissa suomalaisten sijoitukset jäivät kauas kärjestä. Suomalaismiehistä parhaiten sijoittui Niko Räsänen ja naisista Saana Hyttinen. Hyttinen kilpailee huomenna vielä 500 metrin toisessa luistelussa. Suomalaiset osallistuvat myös Team Pursuitiin.

– Tämä on ollut oppimatka meidän luistelijoillemme. Luistelun mahtimaiden nuoret harjoittelevat aikuisten tapaan hyvissä systeemeissä. Harjoitella pitää paljon ja antaumuksella. Silloin on kaikki mahdollista suomalaisellekin. Arjen työ on todella tärkeätä, analysoi joukkueen valmentaja Pirjo Lehtinen.

Tulokset Saksan liiton sivuilla