Junioreiden MM-kilpailut alkoivat Zakopanessa

Junioreiden MM-kilpailut käynnistyivät perjantaina Zakopanessa Puolassa. Suomelta on mukana täysi joukkue.

Ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen Saana Hyttinen on parhaana suomalaisnaisena yhteispistekilpailussa 26:s luisteltuaan ajat 42,07 ja 2.18.72. Laura Koriseva on 30:s ajoilla 43,73 ja 2.19,03. Elina Risku on sijalla 31 ajoin 43,19 ja 2.24,05. Tänä vuonna kilpailut luistellaan myös matkakohtaisina. Naiset ratkaisivat 1500 metrin mestaruudet ensimmäisenä päivänä. Hollanti vei kaksoisvoiton Roxanne van Hemertin voittaessa ja Yvonne Nautan napattua hopeatila. Kolmanneksi luisteli Venäjän Olga Fatkulina. Kaikki tuttuja nimiä jo nuorten maailmancupin kärkiniminä. Suomen naisista Hyttinen oli matkalla 42:n, Koriseva 43:s ja Risku 47:s.

Suomalaismiehistä ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen Niko Räsänen on 26:s luisteltuaan ajat 39,71 ja 4.06,01. Tommi Pulli löytyy sijalta 31 ajoin 39,33 ja 4.21,68 ja Juho Jääskeläinen sijalta 32 ajoin 38,92 ja 4.24,61.

Ensimmäisen päivän tulokset Saksan liiton sivuilla