Seuratukea urheiluseuratoiminnan kehittämiseen

Urheiluseuratoiminnan kehittämistukea voi hakea kahteen eri tarkoitukseen: päätoimisen työntekijän palkkaukseen sekä tukea seuran toiminnan kehittämiseen. Toiminnalli­sen tuen avulla seura voi kehittää toimintaansa edelleen lasten ja nuorten tai aikuisten liikuntaan liittyen. Seuratoiminnan kehittämistukea voivat hakea kaikki rekisteröidyt liikunta- ja urheiluseurat.

Päätoimisen palkkaamiseen tarkoitettua tukea voi hakea vain vuonna 2009. Seuran toiminnan kehittämiseen tarkoitettua tukea voi hakea vuosittain. Molemmissa tukimuodoissa hakuaika on 2.2.2009 – 15.3.2009.

Tukirahat ovat Opetusministeriön liikuntayksikön myöntämää seuratoiminnan kehittämistukea. Tukea on jaossa vuosina 2009 – 2011. Rahat ovat koko­nai­suudessaan Veikkauksen tuottoa. Seuratoiminnan kehittämistuen jakamisesta vastaavat: Suomen liikunta ja urheilu (SLU), Nuori Suomi ja Kuntoliikuntaliitto yhdessä lajiliittojen, TUL:n, FSI:n ja liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

Lisätietoja hakemisesta saa oheisesta liitteestä sekä osoitteesta www.seuratuki.fi.

Hakuaika päättyy 15.3.2009.