Pikaluistelijamme Kiinassa – tavoitteena jälleen palkintokoroke

Erinomaisesti kautensa aloittaneet pikaluistelijamme ovat nyt Kiinassa. Kolmen luistelijan joukkue matkusti sunnuntaina Changchuniin. Pekingistä joitakin satoja kilometrejä koilliseen sijaitseva maailmancup-paikkakunta on ollut myönteinen yllätys.

– Halli on täällä lähes Salt Lake Cityn hallin kopio. Ja jää on hyvää eurooppalaista tasoa. Hotelli on niin ikään hyvä, joten ulkoisissa olosuhteissa ei ole mitään valittamista, kertoi päävalmentaja Janne Hänninen.

– Aiomme jatkaa täällä samalla tavalla kuin olemme kauden aloittaneet. Tavoitteemme on jälleen olla palkintokorokkeella. Ei ole mitään syytä asettaa tavoitetta alemmaksi, vaikka meillä on mukana normaalia pienempi joukkue. Mika Poutala tähtää maailmancup–sijoituksensa parantamiseen ja myönteistä on se, että Pasi Koskelalla on nyt A-ryhmän paikka. Tuomas Nieminen luistelee täällä B-ryhmässä, mutta hänellä on tavoitteena lisätä pistepottiaan ja nousta lähemmäksi A-ryhmää, jatkoi Hänninen.

Lauantaina ja sunnuntaina luisteltavasta maailmancup–kilpailusta puuttuvat yhdysvaltalaiset luistelijat Shani Davisia lukuun ottamatta. Hollantilaisilla ei ole mukanaan Erben Wennemarsia. Sen sijaan Korean joukkueessa on maailmancup-avauksessa Berliinissä loukkaantunut ja nyt kovaan iskuun tervehtynyt Joon Mun.

Alustava aikataulu (Suomen aikaa)

Pikaluistelun maailmancup

Changchun 6.-7.12.2008