Arkisto

Pertti Niittylästä Suomen Luisteluliiton puheenjohtaja

Lauantaina 100-vuotista taivaltaan Seinäjoella juhlistanut Suomen Luisteluliitto valitsi tänään sunnuntaina syysliittokokouksessaan puheenjohtajakseen Pertti Niittylän.

Niittylä oli Suomen menestynein pikaluistelija 1980-luvulla. Hän kilpaili lukuisissa arvokilpailuissa mukaan lukien neljät talviolympialaiset. Hänen paras saavutuksensa oli kuudes sija 5000 metrillä Sarajevon talviolympialaisissa vuonna 1984. Niittylä on toiminut vuosia Suomen Luisteluliiton varapuheenjohtajana ja huippuluisteluvaliokunnan puheenjohtajana.

Liittohallitukseen valittiin uudelleen erovuorossa olleet Kati Koota Turusta (Turun Urheiluliitto), Ilkka Rahnasto Helsingistä (Helsingin Luistinkiitäjät). Uusiksi jäseniksi valittiin Jyrki Jääskeläinen Seinäjoelta (Seinäjoen Urheilijat), Timo Levo Oulusta (Oulun Tarmo) ja Suvi Vuorinen Espoosta (Pälkäneen Luja-Lukko). Liittohallituksessa jatkavat Pekka Pajunen Helsingistä (Helsingin Työväen Luistelijat), Mikko Yli-Ojanperä Kokkolasta (Seinäjoen Urheilijat) ja Vesa Isoviita Porista (Porin Pyrintö)-

Syysliittokokouksessa hyväksyttiin myös liiton toiminta- ja taloussuunnitelma vuodelle 2009.