Kometos Oy ja Suomen Luisteluliitto yhteistyöhön

Kauhajoella toimiva Kometos Oy sekä Suomen Luisteluliitto ovat solmineet sopimuksen, jonka puitteissa sopijaosapuolet tekevät yhteistyötä aina v. 2010 Vancouverin talviolympialaisiin saakka. Kohteena ovat pikaluistelijat, joilta odotetaan Vancouverista hyvää tulosta, mitaliodotuksetkaan eivät ole epärealistisia.

Kometos Oy on valmistaa Kauhajoen tuotantolaitoksellaan pakastus- ja sulatuslaitteistoja ja niihin kuuluvia kattavia teknisiä ratkaisuja elintarviketeollisuudelle sekä kokonaisia tuotantoyksiköitä, ns. moduulilaitoksia, joihin kuuluvat myös moduulitekniikalla toteutetut autopesulat huoltamokäyttöön.

Kometos Oy:n ajatuksena on olla mukana urheilulajeissa, joita yhtiön asiakasmaissa harrastetaan mielellään. Kometos Oy on toiminut jo 10 vuotta Keski-Euroopassa ja uusimpiin kohdemaihin kuuluu mm. Hollanti, jossa luistelu on suosittu harrastusmuoto. Lisäksi maan pikaluistelijat ovat aina olleet lajin suunnannäyttäjiä, joten yhtymäkohtia pikaluistelun ja Kometos Oy:n toiminnan kanssa löytyy luontevasti.

Kometos Oy tulee näkymään pikaluistelijoiden kilpailuvarusteissa ja –asusteissa liiketunnuksellaan sopimuskauden ajan. Muutenkin pikaluistelua hyödynnetään mm. asiakasmatkojen puitteissa maailmancupin osakilpailuihin sekä aikanaan talviolympialaisiin Vancouveriin .

Kometos Oy haluaa tuoda myös oman näkemyksensä menestyksen ja työnteon avaimista lajin ja pikaluistelijoiden olympiavalmistautumisen käyttöön: parhaana oleminen, toistuvasti huippuluokan suorittaminen, suunnitelmallisuus, kehittyminen, sujuvuus, voima ja tietenkin sisu ovat perusteita, joihin myös Kometos Oy henkilöstöineen perustaa oman pyrkimyksensä menestymiseen .

Kometos Oy ja Suomen Luisteluliitto ryhtyvät yhteistyöhön myöskin vapaa-ajan alueella. Yhtiön asiakkaat kuin henkilöstökin perheineen pääsevät nauttimaan luistelusta ja että mainio kuntourheilu- ja harrastusmuoto antaisi mahdollisimman suuren nautinnon, saavat kuntotapahtumiin osallistuvat Luisteluliiton toimesta lajiopastusta. Ajatuksena on, että mahdollisimman moni jäisi lajin pariin loppuelämäkseen. Luisteluliiton lajivalikoimaan kuuluu myös rullaluistelu, joten harrastusta voi jatkaa ympärivuotisesti.

Kometos Oy tulee näkymään myös eri luistelutapahtumissa kuten Kuopio Ice Marathonissa kotimaassa ja ulkomailla mm. Moskovassa.