Rullaluistelun superviikonloppu Turussa

SM-kisat järjestetään Kupittaan Rullaluisteluradalla – Kakskerran Lenkki Hirvensalossa.

SM-rullaluistelukisat järjestetään kaksipäiväisenä tapahtumana Kupittaan uudella 500 m:n pituisella rullaluisteluradalla perjantaina 4.7. klo 18.00 ja la 5.7. klo 11.00 alkaen. Kilpailumatkoina 200 m ja 500 m sprintti, 1500 m, 3000 m, 5000 m ja 10000 m. Sarjat ovat junioreista yleisiin luokkiin sekä Masters-sarjoihin. Yleisöllä on vapaa pääsy alueelle. Sunnuntaina 6.7. startataan Hirvensalon hiihtokeskuksen edustalta seitsemännelle Kakskerran Lenkille rullaluistellen tai sauvarullaluistellen. Matkavaihtoehtoina ovat helpohko 16 km ja haastava 38 km. Sarjoja on kaikenikäisille harrastelijoille sekä erikoisuutena sauvarullaluistelun SM-kisa matkana 38 km.

Koko viikonlopun SM-kilpailuihin voi osallistua kuka tahansa luistelijalisenssin haltija. Ns. kertalisenssin sauvarullaluistelun SM-kisaan voi hankkia myös paikanpäältä.
Kakskerran Lenkki on perinteinen, erittäin hienolla ja vaihtelevalla reitillä järjestetty kunto/ kilpailutapahtuma.

Tapahtumaviikonlopun järjestävät yhteistyössä Turun Urheiluliiton luistelujaos ja Suomen Luisteluliitto.