Suomen Luisteluliitto julkisti vuoden valinnat

Suomen Luisteluliitto palkitsi kevätliittokokouksensa yhteydessä Kuortaneella lauantaina 19.4. kauden aikana ansioituneita luistelijoita ja luistelun parissa toimivia henkilöitä.

Suomen Luisteluliiton vuoden valinnat:

Vuoden luistelija

Mika Poutala

Poutalalla oli huikea ja tasaisen menestyksekäs kausi. Hän sijoittui Sprinttereiden MM-kilpailuissa kuudenneksi. 500 metrin matkoilla sijat olivat neljäs ja kuudes. Matkakohtaisissa MM-kilpailuissa Poutala oli 500 metrin kuudes ja 1000 metrin kuudes. Maailman cupissa hän oli 100 metrillä toinen, 500 metrillä viides ja 1000 metrillä kymmenes. Lisäksi hän sijoittui kauden jokaisessa maailman cupin osakilpailussa vähintään yhdellä matkalla kuuden parhaan joukkoon.

Vuoden naisluistelija

Susanna Potka

Potka luisteli neljä Suomen ennätystä Calgaryssa maaliskuussa ja edusti Suomea sprinttereiden MM-kilpailuissa.

Vuoden luisteluteko

Pekka Koskelan maailmanennätys Salt Lake Cityn maailman cupissa 10.11.2007. Ennätysaika on 1.07,00.

Vuoden valmentaja

Toivo Kihlanki

Kihlanki on Helsingin Työväen Luistelijoiden pitkäaikainen valmentaja ja muun muassa Mika Poutalan henkilökohtainen valmentaja lapsuudesta saakka nostaen Mikan maailman huippuluistelijoiden joukkoon.

Vuoden tulokas

Lauri Potka

Potka kehittyi kuluneella kaudella ja nousi maailmancup-joukkuetasolle.

Vuoden tyttöluistelija

Laura Koriseva

Koriseva oli ikäkausimaaottelussa ensimmäinen 16-vuotiaiden tyttöjen sarjassa kolmella matkalla ja toinen yhdellä matkalla. Hän luisteli myös 17-vuotiaiden yhteispisteiden Suomen ennätyksen nuorten SM-kilpailuissa tammikuussa.

Vuoden poikaluistelija

Tommi Pulli

Pulli voitti Hopealuistinfinaalin C-pojissa ja oli ensimmäinen ikäkausimaaottelun jokaisella matkalla. Lisäksi hän teki kauden aikana 8 kertaa oman sarjansa Suomen ennätyksen.

Vuoden masterluistelija

Vesa Isoviita

Isoviita teki 35-vuotiaiden miesten yhteispisteiden maailmanennätyksen 177,574 Hamarissa pikaluistelun täysmatkoilla. Hän voitti myös 35-vuotiaiden yhteispisteiden Suomen mestaruuden

Vuoden maratonluistelija

Antero Kotijärvi

Kotijärvi voitti 100 ja 200 kilometrin Suomen mestaruudet sekä Maraton cupin yleisen sarjan.

Vuoden uurastaja

Timo Oinonen

Oinonen on pitkäaikainen ja aktiivinen toimija Kuopion Luisteluseurassa ja Finland Ice Marathonin järjestämisessä.

Vuoden toimittaja

Paavo Eloniemi

Eloniemi on Ilkan toimittaja ja hän on toiminut aktiivisesti pikaluistelun uutisoinnissa ja tarjoaa asiantuntevaa ja monipuolista näkemystä lajista taustoineen.

Erityistunnustus

Turun kaupungin liikuntatoimi

Erityistunnustus myönnettiin ennakkoluulottomasta toiminnasta uusien luistelu-urheilusuorituspaikkojen rakentamisessa. Näistä esimerkkinä on Kupittaan puiston tekojäärata