Susanna Potka tyytyväinen MM-kokemukseen

Susanna Potka debytoi viime viikonloppuna MM-kilpailuissa Heerenveenissä.

Tuloksena syntyivät kauden parhaat ajat 500 ja 1000 metrillä. 500 metrillä syntyi myös Susannan henkilökohtainen ennätys Euroopan jäillä. Sijaluku oli 33. Ennen kaikkea viikonloppu maailman parhaiden luistelijoiden joukossa oli tärkeä kokemus tulevaisuutta silmällä pitäen.
– Tulevaisuudessa tietää, että nämä ovat periaatteessa aika samanlaiset kisat kuin muutkin, mittakaava on vain suurempi. Katsojiakin oli enemmän kuin tavallisissa kisoissa ja oli hyvä huomata, ettei se ainakaan nyt aiheuttanut lisäjännitystä. Oli myös hyvä nähdä kisoihin liittyviä käytännön juttuja, kertoi Susanna

– Kisoissa tunnelma oli todella hyvä. Yleisön kannustaessa oli kivaa luistella. Suoritukset olivat ihan ok, mutta mahdollisuudet ovat kuitenkin parempiinkin aikoihin, joten niitä vielä haetaan. Kisaviikolla treenatessa tekniikka meni taas askeleen eteenpäin ja nyt se pitää vielä saada siirrettyä kilpailusuorituksiinkin.