Sprintteriluistelijat jahtaavat mc–pisteitä viikonloppuna Hollannissa

Sprintteriluistelijoiden urakointi Norjan MM-kilpailujen jälkeen jatkuu tulevana viikonloppuna Hollannin Heerenveenissä maailmancup –kilpailussa.

Pisteistä tulee mielenkiintoinen taistelu eurooppalaisten ja pohjoisamerikkalaisten välillä, sillä kaikki aasialaiset kärkiluistelijat puuttuvat Heerenveenistä. Aasialaiset, mukaan lukien tuore korealainen maailmanmestari Kyou-Hyuk Lee, ovat Aasian mestaruuskilpailuissa.

Heerenveenin maailmancup on viimeinen sprinttereiden cup ennen Calgaryn finaalia, joka luistellaan maaliskuun alussa. Sinne pääsee mukaan vain noin 30 luistelijaa.

– Meidän tavoitteena on olla täällä vielä parempia kuin olemme olleet tähän asti. Mielenkiintoista on nähdä, miten tällä kaudella ensimmäisen mc-kilpailunsa luisteleva Tuomas Nieminen onnistuu. Toinen mielenkiintoinen debytoija on Susanna Potka. Hän pääsee aloittamaan maailmancup –uransa noin 10.000 katsojan edessä, kertoi päävalmentaja Janne Hänninen.

Lauantain ja sunnuntain aikataulu (Suomen aikaa)

klo 11.30

500 m, naiset, B-ryhmä

500 m, miehet B-ryhmä

1000 m, naiset B-ryhmä

1000 m, miehet B-ryhmä

klo 14.30

500 m, naiset A-ryhmä

500 m, miehet A-ryhmä

1000 m, naiset A-ryhmä

1000 m, miehet A-ryhmä

Sunnuntaina em. lajien päätteeksi 100 m:n kilpailu.