Tapani Potka Suomen Luisteluliiton puheenjohtajaksi

Suomen Luisteluliitto ry:n syysliittokokous valitsi Seinäjoella liiton puheenjohtajaksi Atria Oy:n teknisen johtajan Tapani Potkan.

Tapani Potka (kuvassa) on toiminut useita vuosia pikaluistelun parissa seuransa Seinäjoen Urheilijoiden johtotehtävissä sekä Suomen Luisteluliiton liittohallituksessa. Lisäksi hän on toiminut Seinäjoella järjestettyjen kansainvälisten pikaluistelukilpailujen johtotehtävissä ja alueellisena urheiluvaikuttajana Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry:n hallituksessa.

– Luistelu on ollut viime vuosina nouseva laji niin harrastajamäärien kuin kansainvälisen menestyksenkin suhteen. Käynnistetty valmennusjärjestelmän tehostaminen varmistaa jatkossakin lajin edelleen kehittymisen. Yksi tärkeimmistä lähivuosien tavoitteista on pikaluisteluhallin rakentaminen Suomeen, totesi Potka tuoreeltaan valinnan jälkeen.

Kahdeksan vuotta Luisteluliiton puheenjohtajana toiminut Ilkka Rahnasto ei enää asettunut ehdokkaaksi, mutta jäi edelleen liittohallitukseen. Muiksi liittohallituksen jäseniksi valittiin Kati Koota Turusta, Mikko Yli-Ojanperä Kokkolasta, Taisto Luotoharju Kangasalta ja Sauli Maanpää Turusta.