Pekka Koskela Vuoden Luistelija

Suomen Luisteluliitto palkitsi menneen kauden parhaat luistelijat, seurat ja seura-aktiivit kevätliittokokouksessaan Hämeenlinnassa.

Suomen Luisteluliitto ry valitsi Pekka Koskelan vuoden luistelijaksi kevätliittokokouksessaan Hämeenlinnan Aulangolla. – "Kausi oli kokonaisuudessaan hyvä", totesi Luisteluliiton puheenjohtaja Ilkka Rahnasto avauspuheessaan. – "Olympialaiset olivat paikka räjäyttää pankki, mutta tällä kertaa se ei onnistunut".

Kauden parhaaksi saavutukseksi muodostui Pekka Koskelan seitsemäs sija sprinttereiden MM -kisassa ja samoissa kisoissa 500 m:llä saavutettu hopeinen matkamitali. Kahdeksan hengen miesjoukkueesta seitsemän keräsi maailmancup –pisteitä ja 100 metrin loppupisteissä Mika Poutala oli toinen. – "Tästä on hyvä lähteä uudelle olympiadille", totesi Rahnasto.

Suomen miesjoukkue oli kauden tilastoissa seitsemäs maailmancupin pisteillä mitattuna. "Luisteluliiton toiminnan kannalta keskeisiä haasteita ovat Helsingin Myllypuron luisteluhalli, palkattujen valmentajien määrän lisääminen ja vuoden 2008 sprinttereiden MM -kisojen järjestäminen", kuvasi Rahnasto luistelun tilaa. -"Liiton talous on tasapainossa, vaikka resurssit ovat pienet".

Suomen Luisteluliitto ry palkitsi kevätliittokokouksen yhteydessä vuoden parhaat lauantaina 22.04.2006 Hämeenlinnan Aulangolla.

Vuoden valinnat

Vuoden luistelija Pekka Koskela
Vuoden valmentaja Pirjo Lehtinen
Vuoden naisluistelija Johanna Mäki
Erityistunnustus Mika Poutala
Vuoden poikaluistelija Mikko Poutanen
Vuoden tyttöluistelija Saana Hyttinen
Vuoden maratonluistelija Jonathan Pappinen
Vuoden uurastaja Erja Arvo
Vuoden tapahtuma Master MM Helsinki
Vuoden toimittaja Tapani Salo
Kalevan Malja Seinäjoen Urheilijat
Tornado -Malja Seinäjoen Urheilijat

Suomen Luisteluliitto ry onnittelee kaikkia palkinnon saajia!