Nuorisotoiminta

Projekti 2020-2021

ISU:n valmentajakoulutusprojekti ei saanut jatkoa kaudelle 2020-2021, joka aiemmin mahdollisti nuorten luistelijoiden lähettämisen valmentajaopiskelijoiden leirille. Sen sijaan Suomi jatkaa leirityksen ja yhteistoiminnan organisointia ISU-projekti-ikäisille edelleen kaudella 2020-2021.

Projektiryhmä

Ilmo Haikonen
Meri-Vuokko Hannula
Jeremias Heikkinen
Kristian Heikkinen
Urho Hiltunen
Matias Koivupuisto
Veera Lehtonen
Alvar Muhonen
Janette Pirhonen
Luka Rintala
Hertta Rosendahl
Sanni Rosendahl
Joonatan Salin
Sampsa Santtila
Villiina Suomalainen

Valmennus/huolto
Anssi Kallinen, Kimmo Kivioja, Joel Vähä-Salo

Kansainvälisiä kisoja
Kansainvälinen luisteluliitto ISU järjestää vuosittain junioreiden MM-kilpailut ja junoreiden maailman cupin. Luisteluliiton nuorisovaliokunta valitsee maajoukkueen lisäksi ikäkausimaaotteluun ja Viking Race -kisaan.

Ikäkausimaaottelu FIN – SWE – NOR, sarjat B ja C

• Maksimissaan neljä parasta tyttöä ja poikaa per sarja, yhteensä 16 luistelijaa.
  • Luisteluliitto maksaa maaottelun kustannukset joukkueeseen valituille luistelijoille, poislukien kotimaan matkakuluja. Joukkueen mukaan valitaan lisäksi joukkueenjohtaja ja valmentaja.

Viking Race Heerenveen, sarjat 11, 12, 13, 14, 15 ja 16

• Enintään Kaksi parasta tyttöä ja poikaa per sarja, yhteensä 24 luistelijaa
  • Nuorisovaliokunta nimeää luistelijat kauden 2019-2020 kilpailuissa annettujen näyttöjen sekä helmikuun Hopealuistinfinaalin ja nuorten SM-kilpailujen perusteella.

Valinnoissa painottuvat Viking Racessa luisteltavat kunkin sarjan yksilömatkat ja kilpailukauden edetessä näyttöjen painoarvo korostuu. Valinnoissa huomioidaan paras joukkue, eli jos jossain ikäluokassa on useampia hyviä luistelijoita, voi omassa ikäluokassaan vaikkapa kolmanneksi sijoittunut syrjäyttää vanhemmasta ikäluokasta luistelijan jos on selkeästi nopeampi. Erityishuomiona nuorin 11-vuotiaiden ikäluokka, johon voidaan nostaa nuorempi luistelija pääasiassa, jos kyseisen ikäluokan luistelijoita ei ole (yleiskriteerinä pidetty 500m matkalla kotimaassa 56 sekunnin alitusta).