Suomi kahdeksas Team Sprintissä pikaluistelun nuorten MM-kilpailuissa

Suomen joukkue (Jesse Nieminen, Juho-Jaakko Yli-Ilkka ja Samuli Suomalainen) sijoittui pikaluistelun nuorten MM-kilpailuissa kahdeksanneksi Team Sprintissä. Kilpailun voitti Saksa. Himmeämmät mitalit jaettiin Kanadalle ja Saksalle.

– Erot eivät ole tässä lajissa isoja. Joukkue veti ehjän vedon. Tämä on meidän joukkueellemme suotuisin joukkuelaji, kun joukkue on sprinttipainotteinen. Riittävän tasainen joukkue voi pärjätä, vaikka yksilölajeissa ei menestystä tulisikaan. Saksa on tästä hyvä esimerkki, kommentoi joukkueenjohtaja Jason Andberg.

Myös joukkueen jäsenet olivat suoritukseensa enimmäkseen tyytyväisiä:

– Lähtö oli mennä vähän pipariksi, koska ei päästy jäälle lämmittelemään, vaan piti lähteä saman tien kilpailemaan. Muuten kokonaisuudessaan meni hyvin, kommentoi Jesse Nieminen

– Vähän oli horjuvaa, mutta loppupeleissä tuli ihan mukavasti. Jesse sai kuitenkin hyvän lähdön. Ihan tyytyväisiä ollaan, vaikka ei tässä juhlimista ole, mutta ihan asiallinen suoritus, tuumi Juho-Jaakko Yli-Ilkka.

– Jos noita omia pieniä horjahduksia ei oteta huomioon, niin ihan hyvä veto. Tuuliolosuhteita ei joukkuekisassa huomaa, vaikka päivällä se olikin ongelma, kertoi Samuli Suomalainen.

Naisten kilpailun voitti Kiina. Italia vei hopean ja Korea pronssin.

Pikaluistelun nuorten MM-kilpailut jatkuvat huomenna kello 11 Team Pursuitilla ja massalähdöllä.

Lisätietoja:

Joukkueenjohtaja Jason Andberg 050-540 1325